Det här är nog en av de bättre reklamfilmer som finns just nu. Den fångar verkligen känslan av att missa viktig post som kan försvinna utan ens vetskap. Jag tänker ganska ofta på det, och letar alltid igenom högar med reklamtidningar flera gånger innan jag slänger de i pappersinsamlingen. Tänk om jag fått ett viktigt brev som kommer förändra mitt liv?
Ett missat samtal från ett dolt nummer kan göra mig så nyfiken och konfunderad att jag inte kan tänka på någonting annat. Det är samma sak om jag går förbi en skrapad trisslott som ligger på marken och skräpar. Jag får en tvångstanke och måste gå tillbaka femtio meter och plocka upp den för att dubbelchecka att jag inte är nybliven miljonär. Chansen är minimal men ändå, tänk OM.
Tanken på att ha gått förlorad en stor chans skrämmer mig. Jag kanske inte borde tänka så mycket på det och istället lita på det gamla ordspråket; "Det man inte vet, det lider man inte av".
Ett missat samtal från ett dolt nummer kan göra mig så nyfiken och konfunderad att jag inte kan tänka på någonting annat. Det är samma sak om jag går förbi en skrapad trisslott som ligger på marken och skräpar. Jag får en tvångstanke och måste gå tillbaka femtio meter och plocka upp den för att dubbelchecka att jag inte är nybliven miljonär. Chansen är minimal men ändå, tänk OM.
Tanken på att ha gått förlorad en stor chans skrämmer mig. Jag kanske inte borde tänka så mycket på det och istället lita på det gamla ordspråket; "Det man inte vet, det lider man inte av".
...